A Pro-Ject bekebelezi a Musical Fidelity céget
Mielőtt olvasni kezdenéd, rohanj és nézd meg a Musical Fidelity weboldalát, mert lehet, hogy utoljára látod!
Ez a bevezető mondat az elmúlt 30+ év ismeretében akár hírlapi kacsa is lehetne, de sajnos, nem az. Az elmúlt évek, bár szerintem inkább a teljes elmúlt évtized a Musical Fidelity útkereséséről szólt. Anthony Michaelson sajnos nem tudta eldönteni, hogy a megváltozott zenehallgatási szokások, a high-end utáni érdeklődés csökkenésével merre is vezesse cégét. Kapkodott lefelé – egymás után dobta piacra az egyre alsóbb kategóriájú és versenyképtelen készülékeket – és kapkodott felfelé is, hiszen nem építette ki a teljes Nu-Vista vonalat, amivel a legfelsőbb körökben is stabilizálhatta volna a Musical Fidelity helyzetét.
Önmagam odáig vetemedtem, hogy magánlevélben érdeklődtem egy képzeletbeli Nu-Vista 1000 (vagy komplett széria) jövőjéről, de ezt már nem élhettük meg.
A legérdekesebb előjel, amin hosszasan elgondolkodtam – és gondolkodtunk még egy páran -, az volt, amikor a Musical Fidelity piacra dobta a Nu-Vista 800 CD-játszót. A látványos dobozban a négy darab nuvistor előtt gyakorlatilag ugyanaz a CD-játszó található, ami a Pro-Ject „zászlóshajója” az RS-sorozatban. Az talán könnyen magyarázható volt, hogy az egyre olcsóbb (gyengébb) Musical Fidelity termékek nagyfokú hasonlóságot mutattak néhány Pro-Ject termékkel, de a legfelsőbb szinten ez meglepő volt!
Ugyanakkor a „másik” oldalról is voltak előjelek!
Heinz Lichtenegger – aki Ausztria legjobb üzletembere címet is megkapta – erőn felüli költekezésbe kezdett. Felépítette Európa legnagyobb audio készülékekre szakosodott raktárbázisát, felpörgette a termelést és az eladást. A viszonteladóit állandó növekedésre „kényszerítette”, folyamatosan növelte a Cégbe beáramló pénzmennyiséget. Ennek látszólag az volt az oka, hogy a hatalmas raktárbázis miatt túlköltekezett… De csak látszólag.
A Müncheni high-end kiállításon Anthony Michaelson és Heinz Lichtenegger bejelentették, hogy a Pro-Ject bekebelezi a Musical Fidelity céget és márkanevet!
Ez nagyon sok mindent jelenthet. Egyrészt benne van a lehetőség, hogy Michaelson úr végre ismét azzal foglalkozhat, amihez ért – olyan készülékeket tervezhet, mint ifjú korában a Michaelson & Austin TAV-10 erősítő, a Michaelson Audio Cronos, vagy éppem a Musical Fidelity A1, A370, F18-19… Napjaink legjobbnak tartott MF erősítőit – a Nu-Vista készülékeket – viszont már nem ő tervezte. Akár ez is egy előjel volt…
A Pro-Ject gazdasági háttere, kereskedői, tervezői bázisa, kapacitása talán szintén jót tehet a Musical Fidelity gazdasági helyrebillentésére és a Musical Fidelity név megőrzésére. Lichtenegger úrnak egyenlőre szándékában áll az angol cég munkatársait megőrizni, a Musical Fidelity vonalat továbbvinni, de ki tudja mit hoz a holnap.
Most nem tehetünk mást, mint leporolgatjuk szeretett MF-készülékeinket és azon (azokon) kedvenc italunk társaságában meghallgatva kedvenc zenénket szépen csendben elbúcsúzunk kedvenc hifi-márkánktól – rendkívül szomorúan, de én most mindenképpen ezt teszem.
Megosztom:
Comments